Реклама

Замовити реферат


От партнёров

Интересное

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

HTML-фрагмент работы: "" (код:10412)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
Объем работы:        стр.
Размер в архиве:    кб.
Фрагменты: | 1 | 2 | 3 | 4 |
<<< Оглавление >>>
Експеримент  – стандартизований спосіб психологічного  дослідження 
для  застосування якого потрібне створення сприятливих  умов.  Він 
характеризується  втручанням дослідника в  явище,  що  вивчається: 
контролем  за  його перебігом, реєстрацією процесу та  показників, 
можливістю  відтворення,  отже,  повторного  отримання  тих  самих 
даних. 
     Експериментальне  дослідження в  психології,  як  і  в  інших 
науках,   проводиться  в  декілька  етапів.  Частина   з   них   є 
обов’язковою,  частина – в деяких випадках може  бути  відсутньою, 
але послідовність кроків необхідна. 
     Основні етапи психологічного дослідження: 
     1.  Будь-яке дослідження починається з визначення його  теми. 
Тем  обмежує  область  досліджень, коло проблем,  вибір  предмету, 
об’єкту  і  методу.  Однак  першим  етапом  власне  дослідження  є 
первісна  постановка  проблеми. Дослідник  повинен  з’ясувати  для 
себе, чим він не задоволений в сучасному психологічному знанні, де 
він бачить пробіли, які теорії суперечать одна одній  і т.п. 
     Емпіричне дослідження проводиться в трьох основних випадках: 
     - перевірка гіпотези про існування явища; 
     - перевірка гіпотези про існування зв’язків явищ; 
     -  перевірка  гіпотези про причинну залежність  явища  А  від 
явища В. 
     Власне   експеримент   застосовується  лише   для   знайдення 
причинного зв’язку явищ. 
     2.  Після первинної постановки проблеми настає етап роботи  з 
науковою    літературою.   Дослідник   повинен   ознайомитися    з 
експериментальними  даними,  отриманими  іншими   психологами,   і 
спробами пояснення причин явища, що його зацікавило. 
     3.  На  наступному  етапі відбувається уточнення  гіпотези  і 
визначення перемінних. Первинна постановка проблеми вже  приховано 
припускає варіанти відповіді на неї. Наприклад, питання про те, що 
в  більшій мірі - спадкоємність або середовище - впливає на рівень 
розвитку    загального   інтелекту,   обмежує   безліч   загальних 
теоретичних припущень. Аналогічно, якщо поставити проблему -  який 
аналізатор  виконує  функцію інтегратора сенсорної  інформації  на 
ранніх  стадіях розвитку психіки дитини, - відповідь буде обмежена 
списком аналізаторних систем і «нульовою» відповіддю («ніякий»). 
     Експериментальна   гіпотеза,  на  відміну  від   теоретичної, 
повинна  бути сформульована у вигляді  імплікативного висловлення: 
«Якщо...  те...».  Крім того, вона повинна бути  конкретизована  й 
операціонализіована. Це означає, що вхідні у висловлення «якщо  А, 
то  В» перемінні А и В повинні контролюватися в експерименті: А  - 
управлятися  експериментатором, а В - реєструватися  безпосередньо 
або  за  допомогою  апаратури. Визначення  перемінних  у  термінах 
експериментальної  процедури  і їхня операціоналізація  завершують 
етап   уточнення   гіпотези.   Тим   самим   уточнюється   предмет 
експериментального  дослідження:  та  сторона  психіки,   на   яку 
спрямований   експериментальний вплив. Психічна реальність  завжди 
виступає  в  експерименті «перемінною-модератором», або «проміжною 
перемінною». 
     4. Дослідник повинен вибрати експериментальний інструмент, що 
дозволяв   би   йому:  а)  управляти  незалежною  перемінною;   б) 
реєструвати залежну перемінну. Мова йде про конкретну  методику  й 
апаратуру   психологічного   експерименту.   Крім   того,    умови 
експерименту  (помешкання,  ситуація,  час  і  ін.)  повинні   або 
елімінувати    вплив   зовнішніх   перемінних,    або    зберігати 
константність розміру їхнього впливу на залежну перемінну. 
     Характер  використовуваної апаратури  визначається  тим,  яку 
методику   вибере  або  сконструює  експериментатор.   Дослідження 
феномена  полезалежності  - поленезалежності  може проводитися  за 
dnonlncn~ різноманітних конкретних методик: 
     а) тест «Заховані фігури»; 
     б) методики «Стрижень - рамка» або «Хрест - рамка»; 
     в) методики «Стрижень - похила кімната» і т.п. 
     У  першому  випадку дослідник використовує в роботі  олівець, 
бланк  тесту  Виткіна-Готшальдта і секундомір. В  другому  випадку 
краще проводити автом 

Фрагменты: | 1 | 2 | 3 | 4 |
Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
Объем работы:        стр.
Размер в архиве:    кб.



© 2007-2020 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel