Реклама

Замовити реферат


От партнёров

Интересное

Счетчики
Rambler's Top100

Наша колекція рефератів містить понад 60 тис. учбових матеріалів!

Це мабуть найбільший банк рефератів в Україні.
На сайті «Рефсмаркет» Ви можете скористатись системою пошуку готових робіт, або отримати допомогу з підготовки нового реферату практично з будь-якого предмету. Нам вдячні мільйони студентів ВУЗів України, Росії та країн СНД. Ми не потребуємо зайвої реклами, наша репутація та популярність говорять за себе.

Шукаєте реферат - просто зайдіть на Рефсмаркет!

Тема: «Адміністративні права громадян України та іноземних осіб, як суб'єктів адміністративного права» (ID:11414)

Скачайте документ в формате MS Word*
*Полная версия представляет собой корректно оформленный текстовый документ MSWord с элементами, недоступными в html-версии (таблицы, рисунки, формулы, сноски и ссылки на литературу и т.д.)
СкачатьСкачать работу..
Объем работы:       6 стр.
Размер в архиве:   22 кб.

Курсова робота

з адміністративного права

На тему: Адміністративні права громадян України та іноземних осіб, як суб'єктів адміністративного права.














Київ – 2001 рік



План.


Вступ.

1. Адміністративно-правова здатність і адміністративна дієздатність громадян.

2. Права громадян у сфері державного управління та їх гарантії.

3. Адміністративно правові обов'язки громадян.

4. Особливості адміністративно-правового статусу іноземців.

Висновок.

Література.

Вступ.


У адміністративному праві під суб'єктом розуміють носія прав і обов'язків у сфері державного управління, які
передбаченні адміністративно-правовими нормами. Такий суб'єкт може реалізувати права і виконувати покладенні
на нього обов'язки.

Колпаков В.К. виділяє комплекс передумов, якими повинен бути наділений "претендент", щоб отримати статус
суб'єкту адміністративного права. До них належать:

– зовнішня відокремленість, яка характеризується наявністю системоутворюючих ознак;

– персоніфікація в суспільних відносинах управлінського типу, тобто виступ у вигляді єдиної особи – персони;

– здатність виражати і здійснювати волю у відносинах з державою або державну волю у процесі
адміністративно-правового регулювання суспільних відносин.

Таким чином соціальні особливості спричиняють комплекс передумов, які свідчать про потенційну можливість бути
суб'єктом адміністративних правовідносин, перетворення претендента на суб'єкта і визначення його місця і ролі
у сфері державного управління.


Колпаков В.К. Адміністративне право України. К.:1999.–с.96,97.

Громадяни – найбільша група суб'єктів адміністративних правових відносин. Конституція України надає перевагу
інтересам, правам і свободам громадян перед правами і свободами інших учасників правовідносин. Тому що людина,
її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються найвищою цінністю. Найчастіше
особа вступає у відносини з державою у сфері

виконавчої влад, де практично реалізовуються надані особі Конституцією і Законами України права і свободи. Для
реалізації деяких прав і свобод та виконання обов'язків важливе значення має громадянство – постійний правовий
зв'язок особи і держави. Цей зв'язок проявляється у взаємних правах і обов'язках.

На всіх осіб, що постійно перебувають на території України, поширюється юрисдикція Української держави. Проте
законодавство у багатьох випадках чітко розмежовує статус громадянина і особи. Громадяни України мають більш
широкий обсяг прав і обов'язків, ніж особа, яка не пов'язана відносинами громадянства з державою.

Окрім того правосуб'єктність різних громадян має різницю залежно від статі, віку, стану здоров'я. Серед
іноземних громадян, наприклад, особливим адміністративно-правовим статусом наділяються біженці згідно із
законом "Про біженців" від 24 грудня 1993р.



1. Адміністративно-правова здатність і адміністративна дієздатність громадян.


Необхідно розрізняти поняття “суб'єкт адміністративного права” і “суб'єкт адміністративних правовідносин”.
Суб'єкти адміністративного права визначаються в нормах права загальним чином, як взагалі громадяни, громадські
об'єднання, державні органи, недержавні організації, підприємства, установи, організації, трудові колективи.
Вони можуть протягом навіть тривалого часу не вступати ні з ким в адміністративні правовідносини, тобто не
ставати їхніми суб'єктами.

Суб'єкт же правовідносин завжди конкретний. Суб'єкти адміністративних правовідносин - це конкретні учасники,
сторони правовідносин, наділені обов'язками і правами в сфері виконавчої влади і спроможні здійснювати їх.

Суб'єкти адміністративного права можуть стати суб'єктами адміністративних правовідносин, якщо є три умови:

1. адміністративно-правова норма, що передбачає права або/і обов'язки суб'єкта;

2. адміністративна правоздатність і дієздатність суб'єкта;

3. підстава виникнення, зміни і припинення правовідносин (юридичний факт).

Ці загальні умови для кожного суб'єкта адміністративного права (органа виконавчої влади, посадової особи,
будь-якої організації й ін.) виглядають по-різному.

Головною особливістю громадян як учасників адміністративних правовідносин є те, що вони виступають у якості
приватних осіб, тобто реалізують свої особисті загальногромадянські права й обов'язку в сфері виконавчої
влади, а не права державних або недержавних організацій, їхніх посадових осіб. Тому адміністративні
правовідносини між громадянами в якості однієї сторони, що володіє правами й обов'язками в сфері виконавчої
влади, і інший стороною в особі відповідного органа (посадової особи), наділеного державно-владними
повноваженнями, можуть виникати у зв'язку:

із реалізацією громадянами приналежних їм за законом прав у сфері виконавчої влади;

із виконанням покладених на громадян обов'язків у сфері виконавчої влади;

с порушенням громадянами своїх правових обов'язків у цій сфері;

із порушенням органами державної влади або їхніх посадових осіб прав і законних інтересів громадян.

Отже ми бачимо, що у фізичної особи є потенційна здатність мати права та обов'язки у сфері державного
управління – адміністративна правоздатність. Більш того ця особа може реалізувати надані їй права та обов'язки
у сфері державного управління – адміністративна дієздатність.

Адміністративна правоздатність — це здатність мати суб'єктивні права та обов'язки, передбачені нормами
адміністративного права. Вона виникає з народженням громадянина і припиняється з його смертю.

Адміністративна правоздатність може бути повною або обмеженою. Обмеження правоздатності полягає у наступному:

1. шляхом звуження кола прав. У даному випадку конкретний громадянин повністю або частково позбавляється
деяких прав, наданих йому особисто. Наприклад, позбавлення права керування транспортними засобами в результаті
здійснення правопорушення, передбаченого ст. 130 КпАП (управління транспортними засобами в стані сп'яніння)
або позбавлення військового або спеціального звання;

2) покладання на громадян додаткових обов'язків. У цьому випадку на громадянина, поза його волею, в
адміністративному порядку органом управління покладаються додаткові обов'язки. Такі обов'язки можуть мати
індивідуальний характер – обов'язок відбувати таке адміністративне стягнення, як виправні роботи. Можуть бути
загального характеру – обов'язок дотримуватися певних правил при перебуванні в районах епідемій, епізоотій,




© 2007-2018 Банк рефератів | редизайн:bogoiskatel